Электронныя звароты


 2 студзеня 2023 года ўступілі ў сілу змяненні, унесеныя ў Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб». У сувязі з гэтым змяніўся парадак падачы электронных зваротаў.

Падача электронных зваротаў у рэспубліканскае ўнітарнае прадпрыемства «Беларускае тэлеграфнае агенцтва» ажыццяўляецца з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб у глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт па адрасе: Обращения.бел  

Адпраўляючы электронны зварот, вы згаджаецеся з Палітыкай апрацоўкі персанальных даных

Прэс-рэлізы і іншыя інфармацыйныя паведамленні вы можаце накіраваць на электронны адрас oper@belta.by або па факсе (375 17) 378-43-46.

Электронны зварот выкладаецца на беларускай або рускай мовах.


ПАТРАБАВАННІ, ЯКІЯ ПРАД'ЯЎЛЯЮЦЦА ДА ЭЛЕКТРОННЫХ ЗВАРОТАЎ

Электронны зварот грамадзяніна у  абавязковым парадку павінен змяшчаць:

  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) альбо ініцыялы грамадзяніна;
  • адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
  • выклад сутнасці звароту;
  • адрас электроннай пошты грамадзяніна.
  •  
     

Электронны зварот юрыдычных асоб  

  • поўнае найменне юрыдычнай асобы;
  • месца знаходжання юрыдычнай асобы;
  • выклад сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) асобы, упаўнаважанай падпісваць звароты;
  • адрас электроннай пошты юрыдычнай асобы.

Да электронных зваротаў, падаваемых прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца дакументы ў  лектронным выглядзе, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Сутнасць электроннага звароту не можа выкладацца з дапамогай спасылак на  інтэрнэт-рэсурсы. экст звароту павінен паддавацца прачытанню. Не дапускаецца ўжыванне ў  зваротах нецэнзурных альбо зняважлівых слоў ці выразаў.

Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не  пазней за 15 дзён з дня рэгістрацыі, а тыя, што патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, — не пазней за 1 месяц.

Права заяўніка на адкліканне электроннага звароту

Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай электроннай заявы. У выпадку адклікання заяўнікам свайго звароту прадпрыемства спыняе разгляд гэтага звароту па сутнасці без інфармавання аб гэтым заяўніка.



Адказы на электронныя звароты накіроўваюцца ў электронным выглядзе на адрас электроннай пошты, пазначаны ў электронным звароце, альбо ў пісьмовым выглядзе на адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна або месца знаходжання юрыдычнай асобы ў выпадках, устаноўленых Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб».

Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія:

  • выкладзены не на беларускай або рускай мове;
  • не змяшчаюць прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку, адраса месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
  • не змяшчаюць поўнага наймення юрыдычнай асобы і адраса яе месца знаходжання, прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
  • змяшчаюць тэкст, які не паддаецца прачытанню;
  • змяшчаюць нецэнзурныя альбо зняважлівыя словы або выразы;
  • адлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, што вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах альбо ў адпаведнасці з заканадаўчнымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
  • змяшчаюць пытанні, якія не належаць да кампетэнцыі арганізацыі;
  • пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
  • с з заяўнікам спынена перапіска.